Khamis, 26 Januari 2012

Just tHe Days

hai eVery1 ~ I Like to take a pictuRe . all the picTure i taken awhile my way to Menumbuk ~


labuan terminal 





Sabtu, 21 Januari 2012

Close to my Heart

disconnected from the world tonight
with my mind blank and seemingly shut tight
this emptiness that i feel all around me,
seems all the more familiar;
choking me from the inside,
my heart bundled up in my throat,
i could not say a word,
speechless, is all that i have become;
not a long left before this agony turns into ecstasy,
each day seems a bit longer than the previous one,
yet each moment that takes a eon to pass by,
makes it all worthwhile;
shivers rush up my spine
as the midnight air gently caress past,
i lay on my back and count the stars
twinkling in the moonlit sky, all alone;
why do we live
so far apart
i don’t know
but you will always be…..
Close to My Heart!!!

it was love at first sight,
the moment i met you,
sparks flew and brought us,
closer and together;


barely a minute goes by,
without me thinking,
is this too good,
to be true;


i pinch myself from time to time,
just to make sure i am not dreaming,
and not hallucinating all this,
between you and me;


a touch here, a touch there,
a kiss here, a kiss there,
a gentle caress, a playful nibble,
hands all over everytime we are together;


few seconds of leaving you out of my sight,
a frantic search begins, scanning everything and everywhere,
and it stops only when i find you,
standing, smiling and playing with my heart;


your lips against mine,
as we indulge in our sins,
your body next to mine,
entwined in our flame of ecstasy;


in the moonlight glow,
as we drift into deep peace,
tell me baby,
is it Love or is it Lust?



~ WelComE ~

zwani.com myspace graphic comments
Myspace Comment Me Comments

aBoUt OuR LiFe

the sound of silence grows,
every minute feels like a hour,
every hour feels like a day,
as i sit in in the cold light of morning;
its far too late, too late
to pick up my heart from the floor,
as it lay in pieces,
right where you threw it yesterday night;
little by little,
strangers became friends,
friends became lovers,
and suddenly, lovers became strangers;
i am lying here,
lying next to where you left me in pieces,
can’t move, can’t scream,
with only silence for company;
the tick tock of the clock and,
the beat of my heart grows louder and louder,
shrouded by a mystery,
i feel so alone;
as the melody of love fades into the distance,
the screams of silence is all that remains,
lost in the shadows of life,
i am here, Alone, in a crowded room!


Jumaat, 20 Januari 2012


sahabat adalah ibarat sebutir mutiara..
mungkin seseorang boleh hidup tanpa hadirnya seorang kekasih..
tetapi teman tak boleh hidup tanpa sahabat..
kerana sahabat adalah orang yang sentiasa menemani kita waktu susah dan senang ..


Tiada mutiara sebening cinta..
Tiada sutra sehalus kasih sayang..
Tiada embun sesuci ketulusan hati..
Dan tiada hubungan seindah persahabatan..

Sahabat bukan

MATEMATIK yang dapat dihitung nilainya..
EKONOMI yang mengharapkan materi..
PPKN yang dituntut oleh undang-undang..

Tetapi Sahabat adalah SEJARAH yang dapat dikenang sepanjang masa..
Pastinya kita semua sepakat bahwa persahabatan memang sangat indah, maka untuk mengungkapkannya pun harus dengan kata-kata yang sepadan untuk bisa mewakili rasa persahabatan itu sendiri. Keindahan sahabat diungkapkan Khahlil Gibran dalam puisi persahabatan berikut:




Nota Rindu Buat Sahabat…



sendiri kutepis rasa sepi dihati ini,
meski perihnya masih jua menghantui
namun kan tetap kucoba tuk tegar berdiri,
karena kini telahpun kutemukan sang pelipur hati…
sahabat….
hadirmu telah cukup memberi arti
semarak hari kulalui kini, meski diujung jalan kegelapan menanti
tapi setidaknya ‘satu yang pasti’
cahaya menyala kembali dihatiku yang redup…
setitik terangmu telah menerangi jalanku yang gelap dan sunyi…
Untukmu Sahabat….
tiada kata yang pantas kuucap, selain kata
“terima kasih tak terhingga”
walau kini kau jauh dari tatapanku,
angin malam yang membelenggu dingin
berbentur dalam benakku rasa rindu yang mendalam
kekosongan jiwa yang hampa,
rinduku akan dirimu merasuk dalam dunia mimpiku
dengan sebias harapan tanpa batas menanti sesosok yang tak kunjung tiba
sejenak kutengadah sembari tangan bersedekap
memohon waktu sedetik untuk bertemu dengan bayanganmu
apakah esok sang mentari sudi menghantarkan salam serta rinduku kepadamu
ataukah sang malam dapat menghadirkan dirimu dalam mimpiku…
kan selalu kusemat ditempat terindah rinduku padamu sampai kita bersua lagi…





i miss all of my fren :)
Do THEY mISS mE tOo :)

By mE : Miss Tyna Shinohara


AYAT TERSIRAT PEREMPUAN

Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu? 
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu? 

Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum? 
Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni! 

Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek. 
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I. 

Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la. 
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala. 

Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla...
Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la... Rasa macam nak jadi awek you je.

Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu. 

Khamis, 19 Januari 2012

~ Kami dan kehidupan waktu sekolah :) ~

bestya tyme nie :)
hurmm bila lagi kita buat macam nie fren ??
kita plan la bhaaa ..
aku sayang kamurang ... !!
aku selalu ingat kamu bha .. tapi mna kamu skg???
i always remember u all even now we are so far :(

Ahad, 15 Januari 2012

- saya dan kehidupan saya bersama KAWAN-KAWAN -

Inilah kenangan saya bersama kawan-kawan saya pada tahun 2010 . di sini lah kami hidup seperti sebuah keluarga . saya sangat sayangkan kawan-kawan saya . love them so much . they are the best present that i have from God . i love them so much . i always keep them until last my breath :)